Profesionálně, spolehlivě a transparentně.
„Nabídka by měla být tak detailně zpracovaná, aby zájemce přisel na prohlídku jen zkontrolovat, jestli je to pravda a podepsal smlouvu.“ A víte co? Je to pravda.
Mnoho lidí vidí v práci makléře skoro podvod a naopak marně hledají přidanou hodnotu. Chci platit za to, že někdo udělá 5 fotek na mobil, vyvěsí inzerát na Sreality a dostane statisícovou odměnu? To si můžu udělat sám a lépe, říkají si. Ano to můžete. A nejlépe to uděláte přesně tak, jak to dělám já. Tady máte návod:
Profesionální foto, video a prezentace
Skutečně nejdůležitější část je, připravit si nemovitost „technicky“ do prodeje. Je to jako základ rodinného domu, pokud to máte jen na půl, je to jako byste to neměli vůbec! Žádným marketingem to zkrátka nenahradíte, místo kde neexistují zkratky. Respektive zkratky existují, jen jsou setsakramentsky drahý. Co tedy udělat?
Na všechny tyto práce mám šikovné a osvědčené lidi, kteří se o to rádi postarají za Vás.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.
Neznalost zákona neomlouvá. Měli byste mít projektovou dokumentaci ke každému objektu, případně se musí dodělat passport. Pro Vaše klienty však budou důležité všechny následující dokumenty:
Druhá kapitola je za námi a teď třetí, odbornější. Tady bývá rozdíl v kvalitě a je pak vidět, kdo šetřil anebo kdo špatně nakoupil. Jako se vším. „Viděl jsem dvě realizované koupelny v jednom domě za 170 tisíc a za 210 tisíc. Hádejte, jaká byl lepší. Ta druhá. Potom, co tu první vybourali.“
U marketingu už musíte vědět, kdo vás kde nenapálí. Není fotograf jako fotograf takže co potřebujete:
Téma, kolem kterého se krouží. Nejlíp to vystihuje následující příklad:
„Většina lidí si zkrátka najde na serveru Sreality podobnou nemovitost (většinou trochu lepší než sami chtějí prodat) a cenu, za kolik se nabízí, a tak si představují, že by se prodala ta jejich. No.“
Doporučil bych jedno – mít reálné očekávání. Chcete nabízet rok dva a čekat až trh vyroste a Vaše představa o ceně se stane tržní a nebo chcete prodat co nejrychleji, a za co nejvyšší možnou cenu? To je zásadní. Pokud chcete prodat rychle, nemáte čas, máte problémy, můžete využít výkup nemovitostí, kde dostanete zpravidla 60% – 80% podle lokality. Většina lidí od výkupů naceňuje podobně. Od stolu, podle inzerce, kde si odečte nějaký diskont, aby měli tržní / prodejní cenu a ne inzerovanou. Poté odečtou nějaké svoje riziko, které plyne z neznalosti trhu. Doba ocenění trvá cca 5 – 8 minut, takže riziko je velké a skončíte na zmíněných procentech.
V případě bytu v Krajském městě nabízím i výkup nemovitosti do 3 dní až za 95% tržní (nikoli inzerované) ceny.
A podle mě je to OK. Potřebujete rychle, diskrétně, bez starostí a za férovou cenu? Je to cesta.
Když chcete znát tržní cenu, použijte nástroje, které jsou dnes k dispozici.
Základem je najít balanc mezi tím co se skutečně prodalo a má to obdobné parametry, jako je velikost užitné plochy, velikost zahrady a také stavu! A to musíte prostě znát. Druhá část je pak co se nabízí v inzerci. No a selským rozumem je tržní cena někde mezi. A dle zkušeností dokážete přesněji určit, kde mezi se ta cena nachází.
Oceňování je odborná disciplína, ke které potřebujete buď diplom z oceňování (ten mám, ale tolik to nepomáhá :)) a nebo velmi dobré znalosti místa, trhu, reálií v okolí a toho, co má jakou cenu. Kdo realizoval v okolí nějaké transakce, bude mít zpravidla větší přehled.
Já Vám neudělám odhad za 5 minut, ale provedu ho po místním šetření a ukážu vám transparentně všechny podklady, které mě k cíli vedli. Nechám si od vás i poradit, protože nikdo nezná místo víc než vy a tak se stanete takovým člověkem v opozici. Konstruktivní kritika je to o co tu jde a víc názorů, je tady výhodou. V případě spolupráce se mnou nebude nacenění kapitola čtvrtá, ale spíše nultá. Na ceně jako součástí strategie prodeje musí být shoda před zahájením spolupráce.
Ocenění pro potřeby dědického řízení nebo pro zjištění tržní ceny je honorováno sazbou 2.500,- Kč. Odměna není účtována v případě svěření mi nemovitosti do prodeje.
Alfa a omega prodeje. Buď jste vidět anebo nejste. Nic mezi tím. Všechno co jste vybudovali, tady buď prodáte nebo ztratíte. Jde to i bez kvalitní propagace, ale raději se mě neptejte, kolik Vás to bude stát na prodejní ceně.
Zlom nastal nědky v roce 2014, kdy do všeho začali promlouvat sociální sítě. Reklamy využívané na googlu – google ads a seznamu – sklik, jsou zkrátka drahé. Pokud byste tady chtěli propagovat svůj web z důvodu prodeje jedné nemovitosti, tak byste prodělali kalhoty.
Sociální sítě se stali nástrojem, jak oslovit velké množství lidí, jak na ně velmi dobře cílit, za poměrně malé peníze. Efektivita je tady obrovská, a proto je to trend. Připravte se, že propagace nemovitosti Vás tady vyjde na nižší desetitisíce a to podle lokality a atraktivity místa a cílové skupiny, kterou budete oslovovat.
Tady zhodnotíte obsah, který jste vybudovali, takže prodáte fotky, vizualizace, půdorysy a hlavně VIDEA!
Tady rozdistribuujete obsah mezi desetitisíce lidí ve Vašem okolí a mezi potencionální zájemce. Cílením je to výrazně lepší než billboard na dálnici. Tohle zkrátka prodává a statistiky mluví za vše.
Bez investice do propagace skrz sociální sítě, dnes přicházíte o obrovské peníze na prodejní ceně.
A jsme zase u toho citátu hned z úvodu.
„Nabídka by měla být tak detailně zpracovaná, aby zájemce přisel na prohlídku jen zkontrolovat, jestli je to pravda a podepsal smlouvu.“
Když dojdete až sem a máte dobrý setup, tak je reálné, že po prvním měsíci prodáte. Budou k Vám chodit zájemci, kteří perfektně znají to, co nabízíte, zaujalo je to a přišli si ověřit, že je to pravda a ne ČESKÝ SEN.
A to je cíl celého realitního zprostředkování. Prohlídka je už jen formalita. Samozřejmě ne vždy. Stačí, abyste neměli dobře jednu část (nejčastěji se nepotká cena se stavem, s okolím nemovitosti, sousedy apod.) a pak přichází na vyjednávání a je to zkrátka o prioritách. Tady si musím ohřát polívku, protože nebýt na to sám, mít od někoho profesionální názor, probrat možnosti, rozhodnout se a jít dál je velká přidaná hodnota. Tady se láme chleba a na místě jsou mnohdy statisícové slevy. Při dvacáté prohlídce se už občas necháte zlákat a tady je dobré míti parťáka, s kterým se poradíte.
V dnešní době bych si myslel, že už není o čem. Ale pak se objeví další právník co jezdí ve Ferrari, za peníze z úschov klientů, kteří se momentálně soudí o to, jestli patří nemovitost tomu co ji prodal a nedostal peníze a nebo tomu do ji zaplatil, ale zatím nemá nemovitost. KATASTROFA.
Co Vás tady ochrání? Použít léty ověřeného právníka na vyhotovení smluvní dokumentace. Je základ.
Druhý krok je použití úschovy prostředků. Možnosti? Realitní kancelář, advokát, notář, banka.
Volil bych zaprvé důvěryhodnou osobu a za druhé notáře a nebo banku. Banka je pro mě jistota. Dnes se cena za úschovu snížila a je to zkrátka jistota. Prostě nechcete honit doktorku s Vašimi penězi na Bahamách. Nechcete. Bankovní úschova stojí sice něco navíc, ale zase si nevytrháte vlasy, když to náhodou nedopadne. K advokátovy do úschovy dáme smlouvy a zaplatíme mu za jejich vyhotovení, tím to končí.
A je to! Proběhl zápis, prostředky se uvolnily, všichni mají co chtěli a zbývá už jen předat nemovitost a přepsat energie. K předání najdete spoustu formulářů na internetu a energie se dají převádět už elektronicky. Odhlásíte se a nový vlastník se přihlásí nebo změní dodavatele. To už není žádná věda.
Co je věda, je protokol stavu a závad. A tady může přijít velký špatný. Věděli jste, že když prodáte nemovitost, může po vás kupující vymáhat náklady za skryté vady až 5 let po transakci? A víte, co jsou skryté vady na staré nemovitosti? No tohle už je tenkej led a tady se vyplatí ta transparentnost.
Takže asi tak. Takhle si to můžete udělat celé sami. Tohle je veškeré know how realitních firem.
Ale víte co se říká. Klíč je ve schopnosti realizovat zadání. A realizovat ho dobře, jinak přijdete o čas i peníze.
Obecně platí, že najmout si realitního makléře, by mělo pokrýt jeho náklady a ještě jednou tolik vydělat. V průměru Vám přinesu o 8% navíc proti samoprodeji. Tak je to na vás, jestli se tím stresovat, a nebo to nechat mě.
Jsem Tomáš Drábek a nabízím realitní služby profesionálně, spolehlivě a transparentně.